Ελληνική αρχική σελίδα » ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ » Διδακτορική Έρευνα » Ημερίδες Μεταπτυχιακών Φοιτητών » 4η Ημερίδα Μεταπτυχιακών Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας

4η ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ "ASSESSING LANGUAGE AND ANALYSING DISCOURSE"

Πρόσκληση - Φυλλάδιο Ημερίδας 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

9:30 - 9:45

Έναρξη Ημερίδας

Ευαγγελία Σακελλίου-Schultz, Καθηγήτρια
Πρόεδρος του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Καθηγήτρια Ασπασία Βελισσαρίου, Καθηγήτρια
Διευθύντρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών 

9:45 - 11:00

SESSION 1: ASSESSING ORAL PERFORMANCE
Προεδρεύουσα: Ε. Καραβά, Επίκουρη Καθηγήτρια

Ελισάβετ Αποστόλου
Listening comprehension: Why is it so difficult for L2 test-takers?
[Περίληψη] [Παρουσίαση]

Ελένη Χαραλαμποπούλου
Task characteristics as predictors of Greek EFL test-takers' listening behaviour
 [Περίληψη] [Παρουσίαση]

Ξένια Δελίεζα
Analysing and evaluating written protocols by raters of the KPG speaking test
[Περίληψη] [Παρουσίαση]

 11:00 - 11:15

Διάλειμμα για καφέ

 11:15 - 12:00

Προεδρεύουσα: E. Υφαντίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Διευθύντρια του Τομέα Γλώσσας - Γλωσσολογίας

Προσκελημένη Ομιλήτρια:
Μαρίνα Ματθαιουδάκη,
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Learner Corpora of English: Glimpses into learners' L2 development
[Περίληψη] [Παρουσίαση]

12:00 - 13:30

SESSION 2: ANALYSING DISCOURSE
Προεδρεύουσα: Β. Νικηφορίδου, Καθηγήτρια

Στέλλα Καρατζά
Systemic functional-multimodal discourse analysis (sf-mda) of KPG reading comprehension source texts
[Περίληψη] [Παρουσίαση]

Παναγιώτης Φραγκιάς
A corpus-based study of financial discourse metaphors in English and Greek: Raising students' metaphorical awareness in the treatment of idiomaticity
[Περίληψη] [Παρουσίαση]

Αναστασία Ροθώνη
Connected or mismatched? Theorising and researching (dis)connections between teenagers' formal and informal literacy practices in English as a foreign language
[Περίληψη] [Παρουσίαση]

 13:30 - 14:00

Ελαφρύ Γεύμα

 14:00 - 15:30

SESSION 3: ASSESSING WRITTEN PERFORMANCE
Προεδρεύουσα: Β. Μητσικοπούλου

Mαρία Σταθοπούλου
EFL learner mediation performance: Implications of an empirical study in a testing context
[Περίληψη] [Παρουσίαση]

Βάσω Οικονομίδου
Are read-to-write tasks difficult for L2 candidates? Test taker views and perspectives
[Περίληψη] [Παρουσίαση]

Τρισεύγενη Λιόντου
Automatic text processing, cultural familiarity & reading comprehension performance: The case of the KPG English language exams
[Περίληψη] [Παρουσίαση]

Βιργινία-Μαρία Μπλάνη
A comparative study of cohesion in L2 candidates' texts
[Περίληψη] [Παρουσίαση]