Ελληνική αρχική σελίδα » ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ » Δ.Ε.Π. Τομέα Γλώσσας-Γλωσσολογίας » ΚΑΡΑΒΑ Ευδοκία » Δημοσιεύσεις

Ευδοκία Καραβά

Δημοσιεύσεις

Karavas E. (δεκτό για δημοσίευση) Implementing innovation in primary EFL: A case study in Greece. ELT Journal Special Issue 2014 “Teaching English to Young Learners”

Karavas E. and Smaragda Papadopoulou (δεκτό για δημοσίευση) “Introducing a paradigm shift in EFL teacher education in Greece: The development of online communities of practice”. Innovations in Continuing Professional Development of EFL Τeachers. British Council

Karavas E. (2014a) Developing an online distance education programme for primary school EFL teachers in Greece: Entering a brave new world. Research Papers in Language Teaching and Learning. HOU

Karavas E. (2014b) Parents’ attitudes towards early foreign language instruction in Greek public primary schools: A threat or opportunity for change”. International Journal of Early Childhood Learning vol. 20

Karavas E. (2013b) Fairness and ethical language testing: the case of the KPG.
The KPG speaking test: Defining characteristics.
Training the oral examiner
Training the script rater
Directions in Language Teaching and Testing, e-journal of the RCEL, vol 1 (http://rcel.enl.uoa.gr/directions/current_issue)

Kaραβά Ε. (2013b) Το πρόγραμμα επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς ΠΕΑΠ: Προκλήσεις και αποφάσεις. Τόμος Αφιέρωμα Δενδρινού Β. (επιστημονική υπεύθυνη έκδοσης). Τρία Χρόνια ΠΕΑΠ: Από το σχεδιασμό στη Πράξη. Μελέτες για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία. RcEL: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπίστημιο Αθηνών. (σελ. 128-138)

Karavas E. (2013c) The Teaching Practice Programme: An overview and Evaluation of Current Practice (2010-2012). National and Kapodistrian University Publications ISBN 978-960-466-125-1

Dendrinos B., Karavas E. and Zouganelli K. (2013) European Survey of Language Competences: Greek National Report. RcEL Publications. University of Athens.

Καραβά Ε. και Λαφτσίδου Μ. (2013) Η ιστορία της κατασκευής ενός εργαλείου συγκέτρωσης δεδομένων: Το ερωτηματόλογιο εκπαιδευτικού ΠΕΑΠ.  Τόμος Αφιέρωμα Δενδρινού Β. (επιστημονική υπεύθυνη έκδοσης). Τρία Χρόνια ΠΕΑΠ: Από το σχεδιασμό στη Πράξη. Μελέτες για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία. RcEL: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπίστημιο Αθηνών. (σελ. 72-81)

Καραβά Ε. και Ζουγανέλη Κ. (2013) Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ και η επίδραση του στις στάσεις και τις απόψεις τους για το ΠΕΑΠ. Τόμος Αφιέρωμα Δενδρινού Β. (επιστημονική υπεύθυνη έκδοσης). Τρία Χρόνια ΠΕΑΠ: Από το σχεδιασμό στη Πράξη. Μελέτες για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία. RcEL: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπίστημιο Αθηνών. (σελ. 139-153)

Karavas E (2012) Introducing innovations in periods of financial crisis: The implementation of the new integrated foreign languages curriculum in Greece. Proceedings of the 5th International Conference of Education, Research and Innovation, Madrid, Spain 19-21/11/2013, 5534-5542 (Πρακτικά του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Εκπαίδευση, την Ερευνα και την Καινοτομία).

Karavas E. (ed) (2011). Οι Ξένες Γλώσσες στο Σχολείο:  Ο Οδηγός του Εκπαιδευτικού των Ξένων Γλώσσων. http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps

Karavas E. (2010α) Προετοιμάζοντας εκπαιδευτικούς Αγγλικής για τις προκλησεις του 21ου αιώνα: Το αναμορφωμένο πρόγραμμα αρχικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στη διδασκαλία της Αγγλικής του ΕΚΠΑ. Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, Άνοιξη/Φθινόπωρο, Τεύχος 16/17, σελ. 103-125

Karavas E and Drossou M. (2010b) How amenable are student teacher beliefs to change? A study of EFL student teacher beliefs before and after teaching practice in Proceedings of the 14th International Conference of the Greek Applied Linguistics Association: Advances in Research on Language Acquisition and Teaching: Selected Papers. University of Thessaloniki

Karavas E. and Drossou M. (2009a) A comparative investigation of student teacher and mentor beliefs during teaching practice. The International Journal of Learning Vol 16, No 7: 123-138  (indexed and refereed).

Karavas E (2009b)  How satisfied are Greek EFL teachers with their work? Investigating the job satisfaction levels of Greek EFL teachers. Porta Linguarum no 14, 59-78 (indexed and refereed).

Karavas E. (2009c) New roles and challenges for the 21st century EFL teacher: Implications for teacher education. ASPECTS Issue No: 23.

Karavas E (2009d) On-site observation of KPG oral examiners: Implications for oral examiner training and evaluation. (σε συνεργασία με τη Ξένια Δελίεζα)  Journal of Applied Language Studies3/1:51-77  (indexed and refereed).

Karavas E. (2009e) The KPG Exams: Training the examiners. ELT News, Nο. 236, p.8.

Karavas E. (2009f) Training Script Raters for the KPG exams in English. ELT News,  Νο. 239, p.16

Karavas E. (2004a) The Common European Framework of Reference for Languages: intended uses and users. ASPECTS 4: 17-21 (Journal of the Panhellenic Association of Public Secondary School English Language Teachers).

Karavas E. (2008b) The value of the teaching practice experience and the role of the mentor. TESOL Newsletter No 98:12-15.

Karavas E. (ed) (2008c) The KPG Speaking Test in English: A Handbook. National and Kapodistrian University of Athens, Faculty of English Studies: RCEL Publication Series 2 (RCEL publication series editors: Bessie Dendrinos & Kia Karavas).

Karavas E. (2008a) Mentoring Student Teachers of English: A Handbook, National and Kapodistrian University of Athens, Faculty of English Studies, RCEL Publication Series 1 (RCEL publication series editors: Bessie Dendrinos & Kia Karavas).

Karavas E. (2007) Ο Εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως Εκπαιδευτής στα Πρακτικά του Πανελλήνιου Συνέδριου «Οι Ξένες Γλώσσες στη Δημόσια Υποχρεωτική Εκπαίδευση», Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Παν/μιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή 31/3 και 1-2/4 2006. www.pi-schools.gr/download/news/pract_sinedr_xenes_glosses.pdf.

Karavas E. and B. Mitsikopoulou (2006) “Languages for enhanced opportunities on the European labour market. Greek National Report” για το Thematic Network Project in the Area of Languages III (TNP3), (βοηθός έρευνας και συλλογής υλικού: Ντοριάννα Νικάκη). Hλεκτρονική διεύθυνση: web.fu-berlin.de/tnp3/.

Karavas E. with Julia Spinthourakis, Christina Agiakli, Eleni Manolopoulou-Sergi (2004). Course Design and Evaluation. Distance Learning materials for the MA in TESOL programme, Hellenic Open University.( Introduction to the module, Volume 1, chapter 3, section 3.1, Volume 2, Chapter 5, Volume 3, chapter 8, conclusion to the module).

Karavas E. (2004) The Common European Framework of Reference for Languages: intended uses and users. ASPECTS 4: 17-21 (Journal of the Panhellenic Association of Public Secondary School English Language Teachers).

Karavas-Doukas E. (1999) Writing Research Reports. http://www.warwick.ac.uk/CELTE/MLPS-Research

Karavas-Doukas E. (1998) Evaluating the implementation of educational innovations: Lessons from the past in Rea-Dickens P. and Germaine K. (eds.) Managing Evaluation and Innovation: Building Bridges. London: Longman.

Karavas-Doukas E. with Rea-Dickins P. (1997a) ELTSP Impact Assessment Study. Funded Research Report for the Department of International Development (231 pages excluding Appendices)

Karavas-Doukas E. and Rea-Dickins P.(1997b) The Teaching of Foreign Languages in European Primary Schools: Euroconference Proceedings.

Karavas- Doukas E. (1996a) Investigating the implementation of an EFL innovation in Greek public secondary schools. Issues in Applied Linguistics No1:49-71 Centre for English Language Teacher Education, University of Warwick

Karavas-Doukas E. (1996b) Using attitude scales to investigate teachers' attitudes towards the Communicative Approach. ELT Journal 50/3:187-198 (Internationally refereed journal).

Karavas-Doukas E. with Rea-Dickins P. and Reid M. (1996c) PRINCE Project Evaluation. Funded Research Report for the British Council, Poland. (158 pages)

Karavas-Doukas E. (1995a) Teacher identified factors affecting the implementation of an EFL innovation in Greek public secondary schools. Language, Culture and Curriculum 8/1: 53-68 (Internationally refereed journal).

Karavas-Doukas E. (1995b) Understanding the gap between teachers’ theories and their classroom practices: An investigation of teachers’ attitudes towards error correction and their classroom error correcting behaviour. Journal of English Language Teacher Education and Development 1/1: 1-19 (Bi-annual journal produced jointly by the Universities of Warwick and Birmingham.

Karavas-Doukas E. (1994) Innovation and the Greek EFL teacher: The teachers' response to the Taskway English Textbooks. ASPECTS No 39: 31-38 (Refereed Journal of the Panhellenic Association of Public Secondary School English Language Teachers).